Επί προσωπικού

Από μικρή είχα το εξής θέμα. Πολλά είχα, δηλαδή, αλλά για ένα θα πούμε τώρα. Πάντα λοιπόν έπαιρνα πολύ προσωπικά, όποιες κατηγορίες αφορούσαν ένα σύνολο του οποίου ήμουν μέλος. Καθίστε να σας δώσω ένα παράδειγμα να το καταλάβετε. Έλεγε ο δάσκαλος στην τάξη, δεν προσέχετε, εγώ ένιωθα λες και μαλώνει εμένα, ασχέτως αν χάζευα ή παρακολουθούσα. Ακριβώς επειδή έπαιρνα τα πάντα προσωπικά, αισθανόμουν έντονα την ανάγκη να υπερασπιστώ το σύνολο στο οποίο ανήκα με λόγια και κυρίως με πράξεις που αποδείκνυαν το λάθος των ισχυρισμών. Μετά μεγάλωσα και έμαθα να ισορροπώ λίγο τα πράγματα, λέμε τώρα!

Πρόσφατα λοιπόν σε μια συζήτηση που ξεκίνησε από τα αρχιτεκτονικά μανιφέστα, φτάσαμε στη γενιά μου. Μια γενιά που δεν έχει παράγει και τίποτα σπουδαίο, σύμφωνα με το συνομιλητή, ούτε καν λίγη αμφισβήτηση, να ταρακουνήσει τα νερά. Επειδή, όπως σας είπα παραπάνω, έχω σταματήσει να παίρνω τα πράγματα επί προσωπικού, δεν ένιωσα καμιά σπουδαία ανάγκη να εκπροσωπήσω και να υπερασπιστώ τη γενιά μου. Όμως τώρα που το ξανασκέφτομαι, έχω πολύ διάθεση να "επιτεθώ" στην προηγούμενη γενιά, αυτή των μπαμπάδων μας.

Αυτή τη γενιά με τις μεγάλες ιδέες και τις βαθυστόχαστες θεωρίες. Όλο σκέψεις, αναζητήσεις, ανατροπές και φιλοσοφίες ήταν αυτή η γενιά. Στην πράξη σας θέλω μάγκες. Οι αναζητήσεις και οι ζυμώσεις ωραίες και αναγκαίες είναι. Στην πράξη όμως, μαντάρα τα κάνατε. Δεν ξέρω αν εμείς, το ξέρω παρασύρομαι και το παίρνω προσωπικά και κάνω το εγώ εμείς, δεν ξέρω αν παράγουμε ιδέες και αμφισβήτηση. Μπορεί και να μην είμαστε σπουδαία γενιά, σαν αυτή που μεγάλωνε το '60. Κάποιοι όμως από εμάς δίνουν τον αγώνα τους στην πράξη. Παλεύουν να γίνουν καλοί επιστήμονες, καλοί επαγγελματίες, καλοί οικογενειάρχες και άνθρωποι. Παλεύουν να επιβιώσουν στο κόσμο που δημιούργησαν οι μεγάλοι προβληματισμοί. Και ακόμα νομίζω ότι παλεύουν να καταλάβουν αν αξίζει να κάνουν το εγώ εμείς, να βρουν σε ποια σύνολα ανήκουν και αν αξίζει να τα υπερασπιστούν.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

kanw oti mporw,
ma ayto pou den antexw,
einai na se niwthw kosme mou na zitas,
ayto pou den exw!



group!

Ανώνυμος είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=U4j_HEwLm_I

Ανώνυμος είπε...

Τι κάνει μια γενιά σπουδαία;
Σίγουρα όλα κρίνονται με τα έργα.
Οποιοσδήποτε "συνειδητοποιημένος" της προηγούμενης γενιας ζούσε την εποχή του με τον εφιάλτη "τι θα πούμε τώρα στα παιδιά;".
Ο συνομιλητής σου στην καλύτερη των περιπτώσεων είπε ότι είπε αμυνόμενος...(ελπίζω).
Αλλιώς...
e.

Ανώνυμος είπε...

eipa oti mou lene emena... oti apantane stis apories mou,,, opws mou amynetai o pateras mou...
i proswpiki mou apantisi einai sto tragoudi akrivws katw apo to tetrastixo

Δημοσίευση σχολίου